دانلود کارآموزی حسابداری شرکت فرآورده لبنی

گزارش کارآموزی طرح کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سال بدنه سازی شرکت ایران خودرو در قالب فایل Word ورد ۱۷ صفحه کاملا قابل ویرایش آماده دانلود و پرینت می باشد .

قسمتی از گزارش کارآموزی

طرح کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنه سازیشرکت ایران خودرو

با توجه به وجود نویز آزار دهنده در خطوط کانوایر صافکاری در اثر عملیات سنگ زنی و چکش کاری دستی توسط اپراتور و به منظور بهبود وضعیت ارگونومی از نظر شرایط محیطی و با توجه به آمار آسیبهای شنوایی و گزارشات صدا سنجی در سالن های مشابه، تصمیم به بررسی و کاهش آلودگی صوتی در محدوده خطوط فوق الذکر اتخاذ گردید.

روش تحقیق عبارتست از :

۱٫ اندازه گیری صدا و آنالیز فرکانسی آن.
۲٫ انتخاب مواد جاذب صوت با توجه به آزمایشات تعیین ضرب جذب.
۳٫ محاسبه ضریب جذب دیواره های موجود.
۴٫ بررسی نحوه افزایش سطوح جذبی دیواره ها .

یافته های این تحقیق نشان داد که :

۱٫ میزان تراز فشار صوتی در فاصله ۵/۱ متری از بدنه در حال صافکاری بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ دسی بل قرار دارد و همچنین آنالیز فرکانسی اکتاوباند مشخص نمود که تراز بشار صوت در محدوده فرکانسی ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هر تز به میزان ۱۰ دسی بل بالاتر از حد مجاز (۸۵ دسی بل) قرار دارد.
۲٫ ماده جاذب، تایل اکوستیک با ضریب جذب متوسط ۷۹/۰ شامل دو لایه فوم پلی اورتان، پانل پشم سنگ و رویه MDF انتخاب گردید.
۳٫ میزان سطح جذبی دیواره های موجود قبل از اعمال تغییرات برابر۵۲۶/۷۱ سابین متر مربع محاسبه شد.
۴٫ افزایش سطح جذبی دیواره ها از طریق کاهش سطح شیشه خور و دوجداره نمودن آنها و مچنین ایجاد دیواره فوقانی با زاویه ۴۵ درجه انجام گردید.

مقدمه و اهداف :

با توجه به اینکه یکی از معضلات اساسی بهداشتی صنایع کشور خصوصا صنایع فلزی مساله سر و صدا (Noise ) می باشد و با در نظر گرفتن تاثیرات و عوارض مخرب آن روی سیستم شنوایی و سایر اندامها تصمیم به اجرای طرح کنترل و کاهش صدا در خطوط صافکاری شرکت ایران خودرو گرفته شد.
بر اساس اندازه گیری و ارزشیابی (Noise ) در خطوط کانوایر صافکاری محصولات پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند در سالن بدنه سازی شماره ۲ مشخص گردید که در خطوط مذکور فرآیندهای سنگ زنی و چکش کاری دستی توسط کارگران در طول خط انجام می گیرد. در اثر اجرای این فرآیندها محیط کار دارای‌ (Noise ) آزار دهنده می باشد که آ نالیز فرکانسی و صداسنجی انجام شده در خط صافکاری مشخص نمود که در فاصله ۵/۱ متری از اطراف بدنه در حال صافکاری تراز فشار صوتی (SPLA ) بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ دسی بل قرار دارد که بطور متوسط ۲۰ دسی بل از حد مجاز قابل قبول بالاتر است. همچنین آنالیز فرکانسی اکتاوباند مشخص نمود که تراز فشار صوت در محدود فرکانس ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هر تز بطور متوسط ۱۰ دسی بل بالاتر از حد مجاز قرار دارد.
از نکات حائز اهمیت این طرح عدم اجرای طرح مشابه در دیگر سالنهای شرکت ایران خودرو می باشد.

مشخصات

دانـــــلود

  • 127 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته‌ها